miercuri, 29 decembrie 2010

jimmy wales si prietenii sai

Jimmy Wales a lansat o cerere. Are nevoie de 16 milioane de dolari. Cum cine e Jimmy Wales? E fondatorul site-ului Wikipedia! Da da, site-ul ala pe care gasesti cam de toate, in cam toate limbile, pe care scrie cam toata lumea dar mai putin Jimmy Wales! Faceti-va un cont, postati un articol si faceti-l pe Jimmy Wales miliardar! Pentru cei care nu inteleg ce scrie in cerea lui, v-am tradus-o intr-o romana aproximativa, cum am priceput-o eu:


De la sefu' absolut a lu' Wikipedia, Jimmy Wales


Daca toti cei care cititi ce au postat altii pe site-ul meu, mi-ati dona cate 5 dolari, maine as avea toti banii de care am nevoie.
Nu toata lumea poate sa doneze sau o va face. Da' nu-i bai, ca dau altii mai prosti si-n locu' vostru. Daca simtiti ca v-a venit randu', dati frate si voi 5$, 15$, 25$ sau ce aveti voi pe acasa, ca le vand si tot ajung eu la 16 milioane de dolari.


Multi nu stiti asta, dar sunt voluntar. Adica fac totul gratis, dar va scot ochii mai apoi!


Adica nu primesc un leu pentru ce fac la Wikipedia si la fel nici cele cateva mii de fraieri care posteaza si editeaza articole pentru site-ul meu. Cand am fondat Wikipedia, puteam s-o transform intr-o masina de bani din reclame, dar am decis sa fie ceva diferit. Numa' ca vreau sa-mi dati voi bani acuma!


Comertul e bun. Reclamele nu-s naspa nici alea. Dar locul lor nu e acilea. Nu pe site-ul meu ba, e clar?


Wikipedia e ceva special. (urmeaza niste comparatii absurde, dar le adaptez eu). E ca pasarica unei fete de 18 ani. Ca o pasarica epilata de fata de 18 ani! E un loc unde putem sa mergem, sa gandim, sa ne simtim bine bai tata baaaa! E primu' proiect de genu asta din lume. E un proiect umanitar sa aduca cunostiinte pentru fiecare om din lume. Adica doar pentru aia cu computer. Adica doar pentru aia cu computer si internet. Adica doar pentru aia cu computer, internet si care imi doneaza si mie macar 5 dolari, da-o in pula mea de treaba!


Adica pentru toata lumea. Numa' sa donati, ne-am inteles?


Suntem o organizatie mica iar eu muncesc din greu sa ii hranesc pe cei 17 asiatici si pe famiile lor pe care ii tin la mine-n subsolul casei si pe care ii oblig sa intretina site-ul acesta.


Daca vreti sa nu-mi pun reclame la mine pe site (ca e site-ul meu, ca sa ma fac inteles pentru totdeauna!), dati-mi fratilor voi bani, ca nu se mai poate! Doar e meritu' vostru ca imi faceti site-ul popular, voi sa-mi dati bani!


Anul asta, vreau sa luati in considerare ca e si criza financiara inca si totusi mi-as schimba si eu masina, ca modelul asta il am din 2009 si nu mai imi place.


Va pup,
Jimmy Balene (Wales)
Sefu' de la Wikipedia